12 september 2007

1:a, 2:a och tredje gången gillt?


För 30 dagar sen köpte jag en svart ipod video 80gb. Naiv som man är tror man ju att man ska få en helt ny och därmed oanvänd produkt när man köper den i en affär. Icke sa Nicke, jag fick en begagnad, vilket jag inte märkte förräns jag kommit hem och skulle börja ladda på musik.
Tillbaka till affären, sur för att jag alltid lyckas välja varor som är trasiga och måste bytas. Hem igen, med en ny ipod som är inplastad och allt, förstår inte hur jag kunde missa det första gången. Jag var väl för exalterad över min nya leksak.
De kommande 29 dagarna var vi (jag och min fina ipod) som humle och dumle, vi klarade oss helt enkelt inte utan varandra. Kärlek uppstod vid första ögonkastet. Sann och slitstark kärlek.
Dag 30 ringer pappa och berättar att det har kommit ut en ny ipod på 160gb som dessutom är 200 kr billigare än vad min på 80gb var. Om man kan se rött, så var det precis vad jag gjorde. Jag hade blivit lurad av en dum försäljare. Dum, dum, dum! Blä för ONOFF, handla aldrig där om ni inte vill bli lurade.
Fortfarande urarg åkte jag tillbaka till ONOFF en tredje gång och krävde att få pengarna tillbaka. Jag var ganska säker på att jag inte skulle lyckas eftersom jag använt varan ganska mycket. Lyckas man inte med första försäljaren får man helt enkelt vänta tills denna ifråga går på lunch och då haffa den säljare som ser snällast ut, vilket jag gjorde. Man bör även byta taktik från att hota med stämning till att spela offer för den grymma verkligheten.
Nu mera äger jag ingen ipod, men väntar förväntansfullt på att den nya modellen ska släppas i slutet av nästa vecka. Hoppas att det blir tredje gången gillt och att jag och min ipod ska få ett långt och lyckligt liv tillsammans. Förhoppningsvis kommer tiden även att läka såren och saknaden efter min förra kärlek, som jag saknar varje minut på dygnet. Vi fick åtminstonde 30 fina dagar tillsammans:)

4 Comments:

At 14 september, 2007 11:41, Anonymous Anonym said...

Zimba tyckte ju faktiskt också om den. Du får komma hit med den nya och se om hon godkänner den. Annars är du ju tvungen att lämna tillbaka den med. Bara så du vet.

 
At 14 september, 2007 11:43, Blogger Lotta said...

Okej, Zimba verkar ju faktiskt kunna det där med mp3 spelare...

Fast jag tror Onoff är rätt trötta på mig, så vi får hoppas hon blir nöjd:)

 
At 14 september, 2007 15:03, Anonymous Anonym said...

heja lotta!/ pytti

 
At 14 september, 2007 17:29, Blogger majsan said...

shit va modigt! Jag skulle aldrig ha vågat :)

 

Skicka en kommentar

<< Home