15 december 2006

Husägare!

Ta dam ta dam...

Tjoho, nu är vi stolta husägare, eller nästan i alla fall, vi har inte skrivit på kontraktet ännu. Vischan blir vår nya adress och min motorcykel får äntligen ett eget garage att härska över. Nu är det bara att hålla tummarna att dom där nedrans moderaterna inte får som dom vill och höjer mc-försäkringarna.

Pontus och jag har skuttat omkring hela dagen i ett konstigt lyckorus. Tror vi borde köpa hus oftare:) Det ända som grämer oss är att vi måste överge vårt kära stadsnät och återigen övergå till adsl. Bu och blä.

Det är förresten ingen som vill köpa en tvåa på 62kvm? Ledig från 1:a april:)

8 Comments:

At 16 december, 2006 00:42, Anonymous Anonym said...

Vad kul att ni skaffat hus! Det är även vår dröm att hitta det där huset med det där lite extra... och stor tomt åt Enrico att springa på! :-)

Har du mc? :-) Ballt! Jag tog själv mc-kort när jag var 18 år och körde ett par år. Tyvärr blev Steffe stående ett par år innan jag kände mig tvungen att sälja honom pga studierna... Men jag var smart! Sålde den till min pappa. :-)
Här ligger den fortfarande ute på nätet... min Steffe...
http://www.online.se/~cita/homepage/mc.html

 
At 16 december, 2006 02:10, Anonymous Anonym said...

Grattis!!!! :-D
Vi drömmer också om att skaffa hus någon gång i framtiden. Men det lär nog dröja många långa år innan det blir verklighet.

 
At 16 december, 2006 14:41, Blogger Pytti said...

oj, grattis! blev det det lilla söta röda?

 
At 16 december, 2006 23:00, Anonymous Anonym said...

Kul!! Grattis!

 
At 17 december, 2006 12:15, Blogger Pytti said...

kan vi inte få se en bild på huset, snälla?

 
At 17 december, 2006 22:18, Blogger Lotta said...

Tack tack tackeli tack!

Carita och Bettan, om ni är sugna på hus så tveka inte. Gör som vi, skaffa ett litet gulligt hus som ni har råd med och sen kan ni alltid bygga till eller byta upp er om några år, det tänker vi göra.

Ja Anna, det blev det söta lilla huset. Jag har ingen bild just nu, men så fort jag får ett lovar jag att lägga upp det:)

 
At 18 december, 2006 15:40, Anonymous Anonym said...

Hallihallå. Jag hörde från Annikan att ni blivit med rött litet hus. Så himla kul! Grattis till er!

 
At 18 december, 2006 20:43, Blogger Lotta said...

Tack:)
Ja vissa blir med barn, andra med små röda hus...

 

Skicka en kommentar

<< Home